Rod & Custom Show
Az amerikai autók és motorok rajongói az idén megint számíthatnak a nagy dobásra. Májusban második alkalommal ismét megrendezik ugyanis kishazánkban Kelet-Európa legnagyobb custom buliját, a „Rod n’ Custom Show”-t, ahol a magyar közönség végre élőben is megcsodálhatja az Orange County Choppers motorjait.
tovább » Hódítsd meg a hegyet!
Ha friss levegőn, csodálatos panorámát kínáló környezetben szeretnél sportolni, a Normafán a helyed! Próbáld ki magad, és a hegyre futást április 27-én a 8. Volvo Hegyvidék Félmaraton és Váltón!
tovább » |
Mi nők sajnos gyakran válunk a reklámok céltábláivá. A boltok polcain is számtalan szépen elrendezett, csábító termék vonzza figyelmünket. De mit tehetünk a reklámhadjárat ellen, és hogyan választhatjuk ki azokat a termékeket, amelyekre valóban szükségünk van? Mi nők szinte minden nap megfordulunk valamelyik boltban: legyen szó egy bódítóan parfümillatú drogériáról, vagy csupán a mindennapi bevásárláshoz nélkülözhetetlen élelmiszerboltról. A reklámkészítők ezt kihasználva egyre több reklámmal, felhívással próbálnak minket meggyőzni arról, hogy termékük számunkra nélkülözhetetlen. A mosogatószerek, melyekből egy csepp is elég a legmakacsabb kosz eltávolításához, a csodamosóporok, amelyek minden foltot kimosnak, a ránctalanítók, melyek hatása százalékban mérhető vagy a fogainkat vakítóan fehérré varázsoló fogkrémek valóban megkönnyítik mindennapi életünket, vagy ezek csupán hangzatos reklámszlogenek? A mondás úgy tartja: "a jó bornak nem kell cégér", tehát a valóban jó minőségű termékeket nem szükséges óriásplakátokon hirdetni. Manapság azonban már tudjuk, hogy a legjobb minőségű áru sem lesz kelendő, ha nem tud róla a vásárló. Ám a reklámok többsége túloz, és egyetlen célja, hogy minket, vásárlókat befolyásoljon, arra késztessen, hogy mindenképpen megvásároljuk az általa kínált terméket. Ahogyan minket befolyásolnak Amikor belépünk egy boltba, vagy az esti film felénél vetített reklámokat nézzük, nem is gondolnánk milyen mértékben a befolyása alá kerülünk. Nem véletlen, hogy a nagyobb boltokban az olcsóbb, minden nap szükséges termékek (tej, kenyér) hátrébb kerülnek, mint a kevésbé hasznos, ám mutatós árucikkek. Ahhoz, hogy a vevő megtalálja a legszükségesebb holmikat, kénytelen végigmenni a számára szükségtelen termékeket kínáló sorokon, így szinte biztos, hogy legalább egy olyan terméket megvásárol, amelyre valójában nincs is szüksége. Ugyanilyen technika a hipermarketek heti átrendezése, melynek célja a célirányos, tudatos vásárlás akadályozása, s az áruk elhelyezése a polcokon, hiszen felmérések alapján az emberek 90 %-a a szemmegasságban lévő termékek közül választ. A tudatos vásárlás A tudatos vásárlás fogalma szorosan összekapcsolódik a fogyasztóvédelemmel. S hogy kit nevezhetünk tudatos vásárlónak? A kérdés megválaszolása nem egyszerű feladat. Tudatos vásárló az, aki tisztában van a termék megvásárlásával kapcsolatos jogaival (garancia igénylés, rossz termék cseréje), tájékozott a termékek minőségével kapcsolatban, és ismeretei alapján, nem pedig a reklámok hatására választja ki a számára szükség árucikkeket. Mit tehetünk mi? Bármit is teszünk, az első és legfontosabb, hogy egy pillanatra se felejtsük el, hogy ameddig a pénz a mi kezünkben van, mi döntünk. Tehát ha tudatos vásárlóvá válunk, s önállóan, a média befolyásától függetlenül hozzuk meg racionális döntéseinket, a piacon hosszú távon csak azok a termékek maradhatnak életképesek, melyek mind minőség, mind ár, mind környezetkímélés tekintetében veresenyképesek. Ha nem vásároljuk meg a környezetre káros termékeket, a gyártók vagy csődbe mennek- vagy igényeinkhez alkalmazkodva környezetbarát termékeket forgalmaznak. Mi, fogyasztók, tehát megóvhatjuk saját érdekeinket, egészségünket, s környezetünket, hogy unokáink egy egészségesebb, szebb világot láthassanak! |
|||